Preview

Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy

Advanced search

Gamification in education

Abstract

The article considers the concepts of “gamification” and “educational”, the essence of these digital-born technologies, their role in increasing the cognitive activity of students, substantiated the relevance of their application in the educational process. The results of the study of the use of gamification as a new way of organizing the educational process are presented.

About the Authors

A. Z. Alekseeva
M.K. Ammosov North-Eastern Federal University
Russian Federation


G. S. Solomonova
M.K. Ammosov North-Eastern Federal University
Russian Federation


R. R. Aetdinova
Kazan (Volga Region) Federal University
Russian Federation


References

1. Замятина, О. М. Формирование и оценка компетенций обучающихся путем геймификации образовательного процесса / О.М. Замятина, Ж.С. Абдыкеров // Научно-методический электронный журнал «Концепт». - 2015. - Т. 15. - С. 26-30. - URL: http://e-koncept.ru/2015/95147.htm.

2. Солодовникова, О. М. Формирование компетенций элитного технического специалиста / О. М. Солодовникова, О. М. Замятина, П. И. Мозгалева, М. В. Лычаева // Профессиональное образование в России и за рубежом. - 2013. - № 3 (11). - C. 65-71.

3. Орлова, О. В. Геймификация как способ организации обучения / О. В. Орлова, В. Н. Титова. - Вестник ТГПУ (TSPU Bulletin). - 2015. - № 9 (162).

4. Бутакова, Е. С. К вопросу о подготовке элитных инженерных кадров : опыт России и мира / Е. С. Бутакова // Высшее образование сегодня. - 2013. - №2. - С. 20-26.

5. Горбачева, Е. В. Эдьютейнмент - он повсюду, или современное подрастающее поколение нужно учить по-другому / Е. В. Горбачева. - Молодой ученый. - 2020. - № 1 (291). - С. 130-132. - URL: https:// moluch.ru/archive/291/66070/ (дата обращения: 16.12.2021).

6. Дьяконова, О. О. Понятие «эдъютейнмент» в зарубежной и отечественной педагогике / О. О. Дьяконова // Сибирский педагогический журнал. - 2016. - № 6. - URL: http://vuzlit.ru/423499/razvitie_veke_ delovye_igry_edyuteument.

7. Железнякова, О. М. Сущность и содержание понятия «эдьютейнмент» в отечественной и зарубежной педагогической науке / О. М. Железнякова, О. О. Дьяконова // Alma Mater. - 2013. - № 2. - C. 67-70.

8. На заметку игроману: чему нас могут научить компьютерные игры. - URL: https://trends.rbc.ru/ trends/education/5e3d5c5a9a794751357b8d73.

9. Информационный портал о геймификации. - URL: https://octalysis.ru/gejmifikacija-v-obrazovanii-eto.

10. Геймификация в образовании. - URL: http://www.ispring.ru/elearn- ^ ing-insights/gameschool/s.


Review

For citations:


Alekseeva A.Z., Solomonova G.S., Aetdinova R.R. Gamification in education. Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy. 2021;(4):5-10. (In Russ.)

Views: 1025


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-5604 (Online)