Preview

Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy

Advanced search

Asynchrony of digital education opportunities for inclusive systems

Abstract

Digital education was synchronised with the design and management of international education development systems, including those in inclusive systems. However, the pandemic time has made adjustments to the speed and formats of introducing digital technologies into inclusive practices. There was a risk of misalignment of goals and quality. This risk has created an asynchronous situation. The authors draw the attention of regional managers of inclusive education systems to the effectiveness of creating digital mentoring teams capable of developing and implementing digital cases together with specialists.

About the Authors

I. Sibgatullina-Denis
Kazan (Volga Region) Federal University
Russian Federation


Z. V. Sharafullina
Institute for Education Development
Russian Federation


References

1. Сибгатуллина И.Ф., Рябов О.Р. Бег времени в цифровое образование. Проект «Традиции и инновации»: цифровое образование. Выпуск 1 (4). - Казань: Институт развития образования Республики Татарстан, 2019. - 76 с.

2. Касьянова Л. Как ЕС будет строить цифровое образовательное пространство [Электронный ресурс] // news [сайт]. [2013] URL: http://www.cnews.ru/articles/kak_es_budet_stroit_tsifrovoe_ obrazovatelnoe (дата обращения: 17.07.2019)

3. Шарафуллина Ж.В., Абуталипова Э.Н., Гайсина Л.З. Обучающие вебинары как эффективная форма повышения квалификации специалистов центра психолого-медико-педагогической помощи. Современная наука: проблемы и перспективы развития: сборник статей Всероссийской заочной научно-практической конференции (г. Уфа, 29 мая 2020 г.) // отв. ред. А.В. Янгиров. - Уфа: РИЦ ИРО РБ, 2020 - 224 с.

4. Sibgatullina, I. F., Merzon, E. E., Seibgll, A. Talent management under conditions of digital transformation in education. Psychology in Education, 2019, vol. 1, no. 2, pp. 169-175. URL: https://psychinedu.ru/index.php/ main/article/view/18/30.

5. Рябов О.Р., Мерзон Е.Е. Неоднозначность проблем цифрового образования // Психология человека в образовании. 2019. № 1, вып. 1. URL: https://psychinedu.ru/index.php/main/issue/view/1/2.


Review

For citations:


Sibgatullina-Denis I., Sharafullina Z.V. Asynchrony of digital education opportunities for inclusive systems. Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy. 2020;(4):50-54. (In Russ.)

Views: 96


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-5604 (Online)