Preview

Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy

Advanced search

Use of visualization technology in Additional Professional Education

Abstract

The article discusses the technological and practical aspects of the use of visualization technology, the problems of choosing the technology of adult education in additional professional education. The practice of application of visualization technology and the content of the web-chair of the Institute of Continuing Professional Training are analyzed. The advantages of presenting information by the frame method are revealed.

About the Author

A. Z. Alekseeva
M.K. Ammosov North-Eastern Federal University
Russian Federation


References

1. Чоросова, О.М. Методологические подходы к изучению непрерывного профессионального образования в Республике Саха (Якутия) [Электронный ресурс] / О.М. Чоросова, Р.Е. Герасимова, Г.С. Соломонова // Международный научно-исследовательский журнал. - 2017. - № 03 (57). - Ч. 1. - Март. - С. 72-75. Режим доступа: https://research-journal.org/category/2017/march2017/.

2. Александрова, Г.В. Визуализация учебного материала на уроках русского языка и литературы / Г.В. Александрова // Русский язык в школе. - 2018. - № 79(4). - С. 16-19. https://doi.org/10.30515/01316141-2018-79-4-16-19.

3. Соколова, Е.Е., Федорова, С.И. Теоретические основы и реализация применения фреймового подхода в обучении: моногр.: в 2 ч. Ч. I. Гуманитарная область знаний: лингвистика, история / Е.Е. Соколова, С.И. Федорова; под ред. Е.Е. Соколовой. - Ульяновск: УлГУ, 2008. - 200 с.


Review

For citations:


Alekseeva A.Z. Use of visualization technology in Additional Professional Education. Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy. 2019;(4):13-16. (In Russ.)

Views: 90


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-5604 (Online)