Preview

Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy

Advanced search

The case of using distance technologies in teaching students the Phthisiology course

Abstract

The article discusses the experience of using distance technologies in teaching students the Phthisiology course. For conducting lectures and practical classes in a distance format, the Moodle and Zoom system are the priority platforms for the lecturer’s interaction with the students. Difficulties in the distance learning arose when various models of practical training began, in particular, examining a patient. This task a self-study assignment, and students sent video files where they demonstrated their practical skills. Also, on each topic, an analysis of complex clinical cases was carried out in order to develop clinical thinking in the students. The traditional White Camomile Action was held in the online format with the support of the Student Development Department of the university. The students gave lectures on the prevention of tuberculosis in the online format for 1-2 year students of different departments of the university. From April to May 2021, 5th year students of the Institute of Medicine from the departments of General Medicine and Pediatrics took part in a massive open online course developed by the Northern State Medical University, Arkhangelsk, “Fundamentals of Phthisiopulmonology”. At the end of the training, students received certificates of completion of the course.

About the Author

N. A. Gulyaeva
M.K. Ammosov North-Eastern Federal University
Russian Federation


References

1. Виноградова, Ю. А. Дистанционное изучение темы «интегральное исчисление» с использованием новых информационных технологий / Ю. А. Виноградова, О. К. Иванова, Е. А. Яновская // Современные проблемы науки и образования. - 2020. - № 5. - URL: http://www.science-education.ru/ru/article/ view?id=30134 (дата обращения: 04.11.2021).

2. Изимариева, З. Н. Педагогические условия организации cамостоятельной работы студентов в дистанционном режиме (на примере дисциплины «иностранный язык») / З. Н. Изимариева // Современные проблемы науки и образования. - 2021. - № 2. - URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=30567 (дата обращения: 05.11.2021).

3. Шалина, Д. С. Активизация образовательной деятельности студентов в условиях дистанционного обучения / Д. С. Шалина, Н. Р. Степанова, С. А. Новокрещенов // Современные проблемы науки и образования. - 2021. - № 1. - URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=30535 (дата обращения: 05.11.2021).

4. Габдулхаков, В. Ф. О педагогических детерминантах повышения эффективности высшего профессионального образования в условиях пандемии коронавируса / В. Ф. Габдулхаков, А. Ф. Зиннурова // Современные проблемы науки и образования. - 2020. - № 6. - URL: http://www.science-education.ru/ru/ article/view?id=30250. (дата обращения: 04.11.2021).

5. Карманова, А. В. Создание электронного контента по математике с использованием визуализации для дистанционного и смешанного обучения в вузе / А. В. Карманова, Н. В. Третьякова // Современные проблемы науки и образования. - 2021. - № 1. - URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=30510 (дата обращения: 04.11.2021).

6. Алексеева, А. З. Цифровизация образования : технология смешанного обучения / А. З. Алексеева // Вестник СВФУ. Серия : Педагогика. Психология. Философия : электронный журнал. - 2020. - №3. - С. 3-9. - URL: http://ppfsvfu.ru/wpcontent/uploads/2020/09/%E2%84%96-3-19-2020-1-1.pdf.

7. https://open.nsmu.ru


Review

For citations:


Gulyaeva N.A. The case of using distance technologies in teaching students the Phthisiology course. Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy. 2021;(4):42-45. (In Russ.)

Views: 92


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-5604 (Online)