Preview

Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy

Advanced search

Digitalization of education: blended learning technology

Abstract

The article highlights the topical problems of organizing distance education and blended learning technology, gives the fundamental theoretical foundations of blended learning, discusses and shows the possibilities of its application in additional vocational education, the importance in distance learning, analyzes the main advantages and problems of using blended learning technology. Based on the results of the first stage of the project «Cognitive models and algorithms for the formation of digital competence of a teacher in the context of digitalization of general education», intermediate results of identifying the deficit and the level of formation of digital competence of teachers are given.

About the Author

A. Z. Alekseeva
M.K. Ammosov North-Eastern Federal University
Russian Federation


References

1. Программа «Цифровая экономика Российской Федерации» (утверждена распоряжением Правительства Российской Федерации от 28 июля 2017 г. № 1632-р) [Электронный ресурс] // Правительство Российской Федерации. Официальный сайт. Режим доступа: http://static.

2. Федотов А. М. Словарь-справочник по технологиям смешанного обучения(онтология). [Электронный ресурс] / А.М. Федотов, О.А. Федотова, Т.С. Васючкова, Н.А. Иванчева, М.А. Держо. Режим доступа: http://www.nsc.ru/win/elbib/data/show_page.dhtml?77+1420+5

3. Бугакова О. Е. Технология смешанного обучения как средство развития иноязычной коммуникативной компетенции студентов педагогического колледжа [Электронный ресурс] / О.Е. Бугакова. Режим доступа: https://urok.1sept.ru/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/676550/.

4. Скрыпникова Н. Н. Технология смешанного обучения: актуальность и проблематика / Н.Н. Скрыпникова // Профессиональное образование и рынок труда. - 2018. - № 3. - С. 74-78.


Review

For citations:


Alekseeva A.Z. Digitalization of education: blended learning technology. Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy. 2020;(3):5-9. (In Russ.)

Views: 138


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-5604 (Online)