Preview

Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy

Advanced search

The influence of gadgets on the development of memory in young schoolchildren

Abstract

The relevance of memory development is increasing every year. This is all due to the fact that more and more new information is piled on the modern child. This issue is especially relevant for younger students. Our modern world is constantly changing rapidly. From birth, children are confronted with modern high-tech advances. Interactive toys, computer games are all the daily activities of modern children. How does all this technical progress affect the general development and psyche of the child? This is the most exciting question for today, which teachers and psychologists are seriously puzzled by. There are various specially designed sites for the development of cognitive processes and the acquisition of new skills and abilities. And of the minuses, it is worth noting that - excessive hobby can negatively affect the physical development and health of the child. One of the main conditions for the effectiveness of teaching children of primary school age is taking into account the age and individual characteristics of memory. Therefore, on the part of teachers, psychologists, during the period of initial training, memory should be given the utmost attention.

About the Author

N. V. Matveeva
M.K. Ammosov North-Eastern Federal University
Russian Federation


References

1. Фельдштейн, Д. И. Приоритетные направления психолого-педагогических исследований в условиях значимых изменений ребенка и ситуации его развития / Текст : непосредственный // Бюллетень Высшей аттестационной комиссии Министерства образования и науки Российской Федерации / Д. И. Фальдштейн. - 2010. № 4. - С. 20-32.

2. Керделлан, К. Дети процессора: как Интернет и видеоигры формируют завтрашних взрослых. Пер. с фр. А. Лущанова / К. Керделлан, Г. Грезийон. - Екатеринбург : У-Фактория, 2006. - 272 с. - Текст : непосредственный.

3. Развитие личности ребенка / Под ред. Л. А. Головей. - Екатеринбург : Рама Паблишинг, 2010. - 576 с. - Текст : непосредственный.

4. Самохвалова, А. Г. Коммуникативные трудности ребенка: проблемы, диагностика, коррекция / А. Г. Самохвалова. - Санкт-Петербург : Речь, 2011. - 432 с. - Текст : непосредственный.

5. Смирнова, Е. О. Дошкольник в современном мире / Е. О. Смирнова, Т. В. Лаврентьева. - Москва : Дрофа. 2008. - 207 с. - Текст : непосредственный.

6. Юров, И. А. Использование современных гаджетов / И. А. Юров / Текст : непосредственный // Информационные технологии в подростковой среде, 2018. - № 1 (15). - С. 101-106.

7. Андреева, А. Д. Современный дошкольник: возрастные нормы и жизненные реалии / А. Д. Андреева / Текст : непосредственный // Психолог в детском саду. - 2010. - № 2.

8. Никитина, Т. Б. Как развить хорошую память / Т. Б. Никитина. - Москва : АСТ-ПРЕСС КНИГА, 2006. - 137 с. - Текст : непосредственный.


Review

For citations:


Matveeva N.V. The influence of gadgets on the development of memory in young schoolchildren. Vestnik of North-Eastern Federal University. Pedagogics. Psychology. Philosophy. 2021;(2):54-63. (In Russ.)

Views: 198


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-5604 (Online)